Rower fajny jest!

0
307
Rower fajny jest!

Zbliżająca się wielkimi krokami wiosna oznacza nie tylko coraz dłuższy dzień i wyższe temperatury. Jedną z oznak wiosny jest również otwarcie sezonu rowerowego!

Nie od dziś wiadomo, że jazda na rowerze jest świetnym sposobem na spędzanie wolnego czasu na powietrzu. Rower staje się z każdym rokiem również coraz popularniejszym środkiem transportu do pracy czy szkoły, szczególnie w większych aglomeracjach, gdzie taki sposób dojazdu pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Poza oszczędnością czasu rower też jest po prostu eco. Dla osób, które dbają o środowisko, oczywiste jest, że najlepszym środkiem transportu jest właśnie rower napędzany siłą naszych mięśni.

Jazda rowerem jest jedną z tych aktywności, która działa pozytywnie na cały nasz organizm. Przede wszystkim jest to przyjemna dzienna dawka ruchu dla całej rodziny i praktycznie dla wszystkich grup wiekowych. Jazda na rowerze przede wszystkim dotlenia nasz organizm. Dotlenienie organizmu działa korzystanie na przede wszystkim na nasze serce i cały układ krwionośny. A po całym dniu, czy tygodniu, spędzonym za biurkiem czy przy sztucznym oświetleniu, dotlenienie organizmu potrafi dodać energii i skutecznie poprawić humor. Rower wzmacnia również dolne partie naszych mięśni, przede wszystkim mięśnie łydek, ale również pozytywnie działa na kręgosłup, szczególnie na jego dolny odcinek.

A jak się ma kwestia rower a odchudzanie? Otóż jazda na rowerze jest jednym z najpopularniejszych i najprzyjemniejszych treningów cardio. Jazda na rowerze poprawia wydolność serca i jest skutecznym środkiem w walce z nadwagą. Jadąc na rowerze z prędkością 20 kilometrów na godzinę, jesteśmy w stanie spalić 300 do 400 kalorii. Oczywiście, możemy spalić jeszcze więcej, w zależności od trudności terenu, prędkości czy choćby tego, jak wiele odcinków przebywamy pod górkę. Dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, a brakuje im motywacji lub boją się, że szybko się zniechęcą do ćwiczeń, rower jest świetnym wyborem. Jest to bardzo przyjemny trening cardio, który przyczynia się do wzmocnienia całego organizmu, właśnie dzięki dotlenieniu i wzmocnieniu pracy serca. Szybko również widać efekty, po tym, że możemy jechać dalej i szybciej. Możemy dostosować trasy do swoich możliwości i przeprowadzić trening w przyjemnych warunkach np. w lesie czy w parku. Również w miastach, nad morzem i w górach powstaje coraz więcej ścieżek rowerowych, dzięki czemu trening rowerowy może być połączony nie tylko z codziennym życiem, ale również z wakacjami.

Jazda na rowerze jest jednym z najprzyjemniejszych sportów, jakie można uprawiać. I jak widać, ma bardzo dużo zalet. Dla osób, które nie są pewne, czy chcą posiadać jednoślad na własność, polecam skorzystać z wypożyczalni. W większości miast funkcjonują tzw. rowery miejskie, które można wypożyczać i zwracać w kilkunastu punktach miasta. Korzystając z roweru, nie należy jednak zapominać o kwestiach bezpieczeństwa. Przede wszystkim rowerzysta powinien być widoczny na drodze, przestrzegać przepisów ruchu drogowego i mieć kask na głowie!

Miłej przejażdżki!

http://www.muscular.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here