Naucz się odpoczywać – stosuj techniki relaksacyjne

0
317
Techniki relaksacyjne
fot. Pixabay.com

Odpoczynek to dla wielu osób luksus. Jeśli już znajdą na niego czas w swoim życiu, często dochodzą do wniosku, że nie potrafią odpoczywać. Zderzają się ze ścianą własnych myśli, przyzwyczajonych do codziennej gonitwy lub w ramach relaksu sięgają po telefon i zaczynają przeglądać Facebooka lub Instagrama. Nie umiesz odpoczywać? Poznaj nasze sprawdzone sposoby!

Przeczytaj też: http://www.droga.com.pl/relaksacja-sposob-na-odpoczynek-poznaj-5-popularnych-technik-relaksacyjnych/

Dlaczego relaksacja jest dla nas tak ważna?

Nasz organizm działa jak dobrze naoliwiona maszyna pod warunkiem, że damy mu możliwość relaksacji. Tymczasem w codziennym biegu zapominamy o tym, że odpoczynek jest mu niezbędnie potrzebny. Fizyczne i psychiczne odprężenie zapewnia nam dobre funkcjonowanie w ciągu dnia, a także sprawny przebieg procesów metabolicznych w naszym organizmie, rozładowanie skumulowanego napięcia, a także łatwiejsze radzenie sobie ze stresem.

W takim utrzymaniu dobrostanu fizycznego i psychicznego pomogą nam techniki relaksacyjne. Można je śmiało łączyć z jogą czy medytacją. Według naukowców osoby, które regularnie, najlepiej codziennie, stosują techniki relaksacyjne, bardzo dobrze radzą sobie ze stresem, mają dobrze zbudowaną odporność psychiczną, a także ich zdrowie fizyczne nie sprawia im większych problemów. Taka profilaktyka zdrowia psychicznego i fizycznego jest więc dla nas doskonałą drogą codziennego postępowania. Jeśli więc ciągle zastanawiasz się nad tym, czy warto, przestań i już dziś zacznij stosować techniki relaksacyjne.

Metody relaksacji – popularne techniki

Zastanawiasz się nad tym, jak w ogóle zacząć? Najlepiej od dziś. Potrzebujesz do tego tylko kilkunastu minut w ciągu dnia, ciszy i skupienia własnego umysłu. Oto najpopularniejsze metody i techniki relaksacyjne, z którymi od dziś zaczniesz budować nowe, lepsze życie:

  • Trening autogenny – składa się z sześciu różnego rodzaju sesji. Jego celem jest trwałe zlikwidowanie lub przynajmniej zredukowanie do niezbędnego minimum efektów, jakie w naszym ciele i umyśle powoduje stres i życie w ciągłym napięciu. Wsłuchując się w dźwięki i głos przewodnika, który prowadzi nas przez trening autogenny, wchodzimy w pewien rodzaj transu, który pomaga nam skutecznie zlikwidować napięcia w poszczególnych częściach naszego ciała, z jakimi się zmagamy.
  • Projekcje wizualne – to drugi z rodzajów metod relaksacyjnych. Polega on na tym, aby wyobrażać sobie w swojej głowie różne przyjemne obrazy, projekcje i wizje – marzenia, które chcemy spełnić, miejsca, do których chcemy pojechać, ludzi, których kochamy i z którymi czujemy się najlepiej. Pozytywne emocje, które takimi wizualizacjami wywołujemy, pomagają nam odprężyć się, zrelaksować i odpocząć od codziennych wyzwań.

Zobacz też: http://www.mooseart.pl/o-czym-pamietac-gdy-kupujesz-zabawke-sensoryczna-dla-dziecka/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here