Lobby – najważniejsze w hotelu

0
58
Lobby – najważniejsze w hotelu

Stare powiedzenie brzmi: „pierwsze wrażenie ma znaczenie” i jest ono wciąż bardzo aktualne – zwłaszcza, jeśli chodzi o hotele. A jeszcze dokładniej – lobby hotelowe. Lobby (czy też nieco bardziej tradycyjny „hol”) to pierwsze miejsce, w którym goście zapoznają się ze stylem, atmosferą, standardami usług i wystrojem wnętrz danego hotelu. I podobnie jak ludzie, lobby hotelowe ucieleśniają odrębne osobowości. Dlatego pozytywne pierwsze wrażenie jest kluczowe i wpływa na postrzeganie i satysfakcję wszystkich gości, a rola elementów dekoracyjnych takich jak słoje ozdobne nie może być przeceniona.

Miejsce spotkań

Wśród wielu miejsc publicznych, lobby hotelowe ma chyba największy wpływ na gości i stałych bywalców. Jeśli chodzi o swego rodzaju „dom z dala od domu”, lobby pełni rolę salonu społecznościowego i musi zapewniać wszystkie te same funkcje (a nawet i więcej).

Po pierwsze, należy stworzyć wrażenie miejsca docelowego: lobby hotelowe dają gościom poczucie przyjazdu do celu podróży. Dobrze przemyślane hole mogą dawać takie właśnie wrażenie. Ważne jest jednak, aby uświadomić sobie, że lobby powinno zapewniać jakąś również jakąś formę doświadczenia. Niezależnie od tego, czy jest to lokalny urok, fascynujące słoje ozdobne, wspaniały luksus czy też odmładzający relaks, należy stworzyć środowisko, które zaprasza gości do zatrzymania się, spojrzenia i podziwu.

Specjalnie dla gości

Aby stworzyć interesującą przestrzeń w holu, która przyciąga nowych gości, ważne jest, aby dobrze zrozumieć, kim są zazwyczaj ci goście i zaprojektować wszystko z myślą o nich. Elementem napędowym tych projektów i filozofii zawsze powinna być funkcjonalność. Na przykład pary przyjeżdżające na miesiąc miodowy zasługują na splendor i romantyczne otoczenie. Zaoferujmy im zarówno otwarte przestrzenie społeczne, jak i małe zakątki z większą prywatnością. Z drugiej strony dyrektorzy biznesowi chcą, aby przestrzeń łączyła się z używanymi przez nich urządzeniami i służyła jako swego rodzaju biuro – w takim przypadku lepiej jest stonować ze słojami ozdobnymi i innymi dekoracjami (co wcale nie oznacza, że należy z nich w ogóle zrezygnować). Jednak mogą również chcieć nawiązać znajomość z innymi osobami – w barze lub w obszarze konferencyjnym.

Nie można jednak zapominać o funkcjonalności – lobby to nie tylko goście. Może również odgrywać ważną rolę w ułatwianiu lub utrudnianiu pracy personelowi hotelu. Czas równa się pieniądzom, dlatego powinniśmy mieć pewność, że układ i projekt holu będą współgrać z ich pracą.

Świetne lobby pełni funkcję reklamy dla przyszłych gości, miejsca docelowego podróży, komfortowego środowiska pracy, splendoru dla oczu oraz zwiększa wartość nieruchomości. Projektując lobby, unikajmy tradycyjnego wyglądu „lobby hotelowego” i starajmy się stworzyć niesamowite wrażenia dla każdego, kto do niego wchodzi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here