NAJLEPSZA PORA DO ĆWICZEŃ

0
58
najlepsza pora do ćwiczeń

Każda pora dnia, jest dobra na aktywność fizyczną. Musimy wiedzieć, że treningi powinniśmy wykonywać regularnie.

Jakie pory dnia wybrać?

Tak naprawdę każda pora dnia jest odpowiednia na ćwiczenia. Natomiast bardzo ważną rolę odgrywa ich regularność. Systematyka w wykonywaniu ćwiczeń poprawia ogólny stan zdrowia, na przykład zmniejsza ryzyko udaru mózgu czy zawału serca. Dodatkowo ćwiczenia pozytywnie wpływają na nasz stan umysłu, a przy tym dzięki nim można odwrócić proces starzenia się skóry.

Na przykład poranek jest najlepszą porą na ćwiczenia dla ludzi odchudzających się. To właśnie rano nasz metabolizm jest pobudzony, zatem organizm nie magazynuje dużej ilości tłuszczu. Dodatkowo pobudza go do szybszego spalania kalorii. W trakcie ćwiczeń uwalniają się także endorfiny, które korzystnie wpływają na nasz organizm. Mogą one zastąpić nam na przykład poranną kawę.

jaka pora jest najlepsza do ćwiczeń

Najlepsza pora do ćwiczeń

Trening, który wykonujemy na czczo, powinien trwać około 30 minut. Pamiętajmy, aby zaraz po jego ukończeniu zjeść treściwy posiłek, najlepiej bogaty w białko. Jest to konieczne, ponieważ jeśli tego nie zrobimy, trening spowoduje katabolizm mięśni.

Prawdopodobnie udowodniono naukowo, że szczyt naszej wytrzymałości fizycznej notuje się późnym popołudniem. W tym właśnie czasie nasz metabolizm się uaktywnia, z tym wyjątkiem, jednak na pewno nie jest już tak silny, jak rano. Nasze serce pompuje więcej krwi, a poziom naszych hormonów  stabilizuje się. Oczywiście ma to wpływ na nasze mięśnie, które reaktywują swoje siły i podnosi się wytrzymałość naszego organizmu.

Późne popołudnie oraz wieczór są także dobre do wykonywania różnorakiej aktywności.

Pewne jest, że popołudniowe oraz wieczorne ćwiczenia pozwalają zredukować stres, zrelaksować się, również zapewniają nam zdrowy i spokojny sen. Należy jednak pamiętać, byśmy nie przesadzili z intensywnością treningu w porach wieczornych, ponieważ jeśli za bardzo pobudzimy nasz organizm, to możemy doprowadzić do problemów z zaśnięciem. I czekać nas będzie nie przespana noc. Warto również wiedzieć, że treningi wieczorne nie mają wpływu na nasze większe spalanie kalorii po zakończeniu ćwiczeń. Dzieje się tak dlatego, że metabolizm w naszym organizmie spada zaraz po pójściu spać.

Tak więc podsumowując, każda pora jest na ćwiczenia jest dobra. Jak widać, na jaką porę byśmy się nie zdecydowali to mają one na nas bardzo dobry wpływ.  Warto więc może zdecydować się na ćwiczenia trzy razy dziennie. Może powinniśmy rozłożyć nasz zaplanowany trening na każdą porę dnia? Dzięki temu będziemy mieli zapewnione nie tylko spalanie kalorii, ale również dobry sen.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here