Kefir a odchudzanie

0
178
kefir

Kefir stał się ostatnio bardzo popularnym produktem żywieniowym. Zapewne ze względu walorów smakowych, jak i odżywczych. Co więcej, korzystamy z jego cennych właściwości, gdy wprowadzamy diety odchudzające. Kefir jest napojem bogatym w składniki odżywcze oraz probiotyki korzystne dla zdrowia naszych jeliti, zatem picie kefiru wspomaga trawienie.

Dowiedzmy się zatem z czego wynikają prozdrowotne właściwości kefiru i dlaczego uważa się go za najzdrowszy z produktów mlecznych

Kefir – kilka najważniejszych właściwości

Kefir jest sfermentowanym napojem z mleka krowiego lub koziego. Powstaje dzięki dodaniu do mleka specjalnych granulek, którymi są kultury drożdży i bakterii kwasi mlekowego. Kefir zawiera wiele gatunków bakterii, które znane są ze swoich probiotycznych właściwości. Kefir uważany jest za zdrowszy od jogurty głównie dlatego, że posiada on około 10 szczepów bakterii, podczas gdy jogurty zawierają jeden lub dwa. Kefir idealnie sprawdza się podczas stosowanie diety odchudzającej, ponieważ zdrowe jelita są podstawą do utraty masy ciała.

Wartości odżywcze kefiru

W zależności od rodzaju mleka, z jakiego wytwarzany jest kefir, posiada on od 3 do 6 gramów tłuszczu. Mówimy tutaj o porcji 175 ml kefiru. W takiej porcji znajduje się 6 gramów białka i 7 gramów węglowodanów. Powyższa ilość kefiru zapewnia 20 procent zalecanego dziennego zapotrzebowania na wapń i fosfor. Dla prawidłowego funkcjonowania organizmu niezbędne są witaminy z grupy B. Kefir jest bogaty w witaminę B12 oraz witaminę B2. Jak widać, kefir jest zatem prawdziwą skarbnicą witamin, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

kefir na odchudzanie - czy działa

Zalety kefiru

Warto pamiętać, że w kefirze znajdziemy około 30 różnych mikroorganizmów. Są one silnymi źródłami probiotyków. Lactobacillus kefiri to ten, który potrafi zwalczać różne infekcje oraz bakterie salmonelli czy e coli. Jego probiotyki wykazują nie tylko działanie antybakteryjne, ale przywracają także naturalną florę w jelitach, jak również wspomagają równowagę „dobrych” bakterii. Kefir najlepiej spożywać po biegunkach, wymiotach, ale też jako dodatek do ciężkostrawnych i tłustych posiłków. Bakterie kefiru łagodzą także dolegliwości wywołane wrzodami lub zespół jelita drażliwego.

Kefir a osteoporoza

Osteoporoza, czyli stan tkanki kostnej to niestety zmiany większości kobiet po okresie menopauzy. Ważne jest, aby w tym czasie spożywać jak najwięcej produktów, które pomogą te kości odbudować. W ramach działań profilaktycznych zalecane jest zapewnianie organizmowi wystarczającej ilości wapnia. Kefir jako jego naturalne źródło jest doskonałym wsparciem dla organizmu. Co więcej, w kefirze znajduje się także witamina K sprzyjająca na prawidłowe działanie metabolizmu.

Kefir a odchudzanie

Regularne spożywanie kefiru przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Nie bez powodu powstaje coraz więcej diet kefirowych, w których głównym składnikiem jest właśnie kefir .

Oczyszcza organizm z nagromadzonych toksyn, wspiera prawidłowy metabolizm, a jednocześnie przyśpiesza powrót do prawidłowej masy ciała. Diety kefirowe jednak nie mogę trwać zbyt długo. Zaleca się optymalny czas ich stosowania do 5 dni.

Kefir jako profilaktyka antynowotworowa

Kefir z uwagi na zawartość probiotyków zalecany jest przez lekarzy również w ramach profilaktyki antynowotworowej. Probiotyki stymulują do pracy układ immunologiczny, a jednocześnie ograniczają rozwój związków rakotwórczych. Dzieje się tak pewnie dlatego, że komórki rakowe nie tolerują laktozy, którą również zawiera kefir. Jak widać, kefir ma ogromne spektrum zastosowań – od wspomagania do utraty kilku kilogramów po możliwość uratowania przed zachorowaniem na śmiertelne choroby. Jest gwarantem zdrowia, ponieważ wspiera nasz układ odpornościowy, walczy z groźnymi bakteriami czy wirusami. Zapewnia sprawną pracę jelit. Dlatego właśnie nic tylko dodawać go jak najwięcej do codziennego jadłospisu!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here